BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 19, 2011

AKU INSAN YANG HINA


setiap denyutan nadiku ada ENGKAU
mana mungkin aku dapat hindarkan ENGKAU dariku..

setiap kelemahan ENGKAU kuatkan,
bodohlah aku jika melupakan diri-Mu..

setiap kesulitan hidupku, ENGKAU senangkan,
mana mungkin aku melupakan-Mu..

setiap kesakitan ku, ENGKAU sembuhkan,
hina lah aku jika aku tidak tabah dan sabar , sedangkan sakit itu menghapus segala dosaku..

kerana aku INSAN HINA, 
sering lalai , sering terleka ..
aku jauh dari-Mu ,
sedangkan ENGKAU dekat denganku..

ingin aku jadikan engkau KEKASIH ku,

tapi layak kah seorang kekasih seperti ku , menjadi KEKASIH-MU,
sedangkan aku tidak pernah menghargai dan bersyukur dengan pemberian-Mu..

semua yang ku ada hanyalah pinjaman dari-Mu,
malunya aku menggunakan pinjaman ini dengan melanggar segala arahan-Mu,
namun ENGKAU TETAP MAHA PENYAYANG,
tidak pernah mengambil semula pinjaman yang telah engkau berikan..

ampuni aku TUHAN,
aku mohon sinarkan HATIKU dengan CINTA-MU,
agar aku tidak terkalih dengan CINTA DUNIA...

No comments:

Post a Comment